Strona główna » Plan dnia

Plan dnia

 

Rozkład dnia

 

Godziny organizacji dnia

Czynności dzieci i nauczycieli

630 - 830

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, itp., indywidualna praca z dziećmi.

830 - 900

I śniadanie (w tym czynności higieniczno- porządkowe).

900 - 915

Zabawy integracyjne, ruchowe i obowiązkowe poranne ćwiczenia gimnastyczne.

915 - 1000

Zajęcia dydaktyczne zgodne z realizacją podstawy programowej
z całą grupą: zespołowe, indywidualne, ćwiczenia mowy, pamięci, spostrzegawczości, sprawności grafomotorycznej, ćwiczenia umiejętności matematycznych, rozwijanie aktywności plastycznej, muzycznej, ruchowej.

1000 - 1015

II śniadanie- ZDROWE WITAMINKI- czynności higieniczno- porządkowe; wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
w czasie spożywania posiłków.

1015 - 1130

Spacery, obserwacja przyrody, zabawy dowolne na świeżym powietrzu. W razie niekorzystnej pogody, gry i zabawy swobodne lub zorganizowane w sali, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek).
Zajęcia dodatkowe według grafików poszczególnych grup.

1130 - 1200

OBIAD- dzieci młodsze- czynności higieniczne i samoobsługowe, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, kształtowanie umiejętności samodzielnego posługiwania się sztućcami.

1200 - 1400

Wypoczynek na leżakach. Ćwiczenia relaksacyjne, bajkoterapia, muzykoterapia, słuchanie literatury dziecięcej.

1200 - 1230

OBIAD- dzieci starsze- czynności higieniczne i samoobsługowe, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, kształtowanie umiejętności samodzielnego posługiwania się sztućcami.

1230 - 1400

Odpoczynek po obiedzie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek literackich i muzycznych. Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo- ruchową i sprawność manualną, gry i zabawy dowolne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub sami, indywidualna praca stymulacyjna lub korekcyjno- kompensacyjna. Zajęcia dodatkowe.

1400 - 1430

Podwieczorek- czynności higieniczne i samoobsługowe.

1430 - 1630

Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi. Rozchodzenie się dzieci.
Kontakty indywidualne z rodzicami.

   

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA CZERWIEC

GRUPA WRÓBELKI

Nauczyciel: mgr Magdalena Stanek
Miesiąc: czerwiec

Cele główne:

• rozwijanie intuicji geometrycznej,
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie orientacji przestrzennej,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie umiejętności czytania,
• rozwijanie sprawności manualnych,
• umuzykalnianie dzieci,
• zapoznanie z figurą przestrzenną- kulą,
• rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji,
• poznawanie oznak nowej pory roku,
• rozwijanie aktywności twórczej
• utrwalanie poznanych liter.

Bloki tematyczne:

• Takie same i inne.
• Na naszym podwórku.
• Nadszedł czas wakacji.

Wiersze i opowiadania:

• S. Karaszewski, „Zabawy na podwórku”, „Wakacyjne plany”,
• A. Nosalski, „O dwunastu braciach”,
• B. Szelągowska, „Mój przyjaciel”,
• M. Terlikowska, „Kolorowe koła”,

Piosenki:

• Czarodziejskie słowa”,
• „Hymn dzieci”,
• „Lato”,
• „Moje uczucia”,
• „Nasze podwórko”,
• „Podróż do szkoły”,
• „Żegnamy dziś przedszkole”.

Zabawy:

• „Kucanka”,
• „Kogo nie ma”,
• „Zaczarowany berek”,
• „Piłka parzy”,
• „Wakacyjny pociąg” i inne...

GRUPA MOTYLE

WYCHOWAWCA: Kierpiec Magdalena, Dolińska Urszula
MIESIĄC: Czerwiec

CELE:

• Rozwijanie mowy i myślenia
• Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
• Ćwiczenia w liczeniu i tworzeniu zbiorów
• Zapoznanie z figurami geometrycznymi
• Rozwijanie zainteresowań przyroda nieożywioną
• Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10
• Zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej
• Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej

BLOKI TEMATYCZNE:

I Dziecięce przyjaźnie
II Na naszym podwórku
III Nadszedł czas wakacji

PIOSENKI:

,,Święto dzieci”, ,,Podajmy sobie ręce”, ,, Wesołe wakacje”

ZABAWY:
,,Tup, tup, tup”; ,,Witamy”; ,,Taniec Siedmiokroczek”; ,, Serduszko przyjaźni”

INNE:

• DZIEŃ DZIECKA
• POWITANIE LATA
• ZAKOŃCZENIE ROKU PRZEDSZKOLNEGO
• DZIEŃ MOTYLA

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA MAJ

GRUPA WRÓBELKI

Nauczyciel: mgr Magdalena Stanek
Miesiąc: maj

Cele główne:

• rozwijanie sprawności manualnych,
• rozwijanie umiejętności czytania,
• umuzykalnianie dzieci,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• rozwijanie orientacji przestrzennej,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
• wykonywanie instrumentów,
• uczestniczenie w aktywnym słuchaniu muzyki,
• zapoznanie z monetami i banknotami o niskich nominałach,
• zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym- łąką,
• utrwalanie poznanych liter.

Bloki tematyczne:

• W świecie muzyki.
• Łąka wiosną.
• Moi rodzice.

Wiersze i opowiadania:

• A. Onichimowska, „Warkoczyk”

Piosenki:

• „Czarodziejski koncert”,
• „Gdzie jest tata”,
• „Mama Freddiego”,
• „Mamo dzwonię do ciebie”,
• „Tango dla mamy”,
• „Wiosna na łące”,

Zabawy:

• „Jestem muzykiem”,
• „Wąż”,
• „Motyle i kwiaty”,
• „Jak bije moje serce”,
• „Zamieniamy się miejscami” i inne.

 

GRUPA II BIEDRONKI

Nauczyciele: mgr Katarzyna Saniawa
Miesiąc: maj

CELE:

– Zapoznanie, na czym polega praca strażaka i dlaczego jest taka niebezpieczna
– Poznanie symboli narodowych Polski: godło, flaga, hymn
– Zapoznanie z miejscem zamieszkania, poznanie różnej architektury mieszkalnej – budynków
– Poznanie wybranych kwiatów łąkowych
– Rozwijanie umiejętności liczenia
– Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat życia pszczół oraz etapów powstawania miodu

BLOKI TEMATYCZNE:

➢ Polska mój dom, Łąka wiosną, Święto rodziców
WIERSZ
➢ Wiersze z okazji Dna Matki
➢ Rosną na łące kwiatów tysiące: czerwone maki, niebieskie chabry, jaskry żółte jak słońce i
stokrotki pachnące.

PIOSENKI i ZABAWY:

➢ A ja wolę moją mamę
➢ Tara la la dla mamy
➢ Pszczółka śpi w ogrodzie
➢ Bocian i żabki, Stonoga, Węże i raki, Pajączek, Powódź – zabawy ruchowe

KARTKA Z KALENDARZA:

➢ Dzień Strażaka - 4 maja
➢ Dzień Pszczół - 20 maja
➢ Dzień Matki – 26 maj

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA MARZEC

GRUPA WRÓBELKI

Nauczyciel: mgr Magdalena Stanek
Miesiąc: marzec

Cele główne:

• zapoznanie z literą: z, u, c, ł – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
• rozwijanie umiejętności odejmowania,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania pod względem rodzaju,
• poznawanie produktów powstałych wskutek chemicznej obróbki węgla kamiennego,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• poznawanie elementów marcowej pogody,
• próby dostrzegania symetrii wokół siebie,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
• zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9, 10,
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• utrwalanie poznanych liter.

Bloki tematyczne:

• W świecie zwierząt.
• Zwierzęta sprzed milionów lat.
• Marcowa pogoda.
• Nadeszła

Wiersze i opowiadania:

• Forma B., „Marcowa pogoda”,
• Frączek A., „Chichopotam”,
• Kasdepke G., „Opowieść o komarze z muzeum”,
• Kosmowska B., „Dziwna nieznajoma”,
• Terlikowska M., „Węglowa rodzinka”,

Piosenki:

• „Dżungla”,
• „Grzeczny dinozaur”,
• „Lody w zoo”,
• „Wołanie wiosny”,

Zabawy:

• „Słonie, żyrafy i lwy”,
• „Wąż”,
• „Uwaga, dinozaur!”,
• „Kwiaty rosną, kwiaty więdną”,
• „Pada deszcz, świeci słońce” i inne.

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA  MARZEC

GRUPA MOTYLE

Wychowawca: Dolińska Urszula, Kierpiec Magdalena
Miesiąc: marzec

Cele:

• Zapoznanie się z literką „z”, „u”, „c”, „ł”, „j” : małą, wielką; drukowaną i pisaną.
• Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9, 10.
• Rozwijanie umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania w zakresie 10.
• Poszerzanie wiadomości o zwierzętach.
• Wzbogacanie wiadomości z zakresu prehistorii.
• Zachęcanie do obserwacji zjawisk pogodowych i przedwiosennych zmian w otoczeniu przyrodniczym.
• Zapoznanie z tradycją robienia pisanek oraz z wybranymi tradycjami Świąt Wielkanocnych.

Bloki tematyczne:

I Zwierzęta na świecie, II Czy dinozaury żyły naprawdę? III Nadchodzi wiosna, IV Nadeszła wiosna, V/I Wielkanoc – zwyczaje i tradycje

Piosenki:

Roześmiane Panie, Dżungla, Cztery zielone słonie, Dinozaur w szafce, Kolorowa wiosna, Wielkanocne życzenia

Zabawy:

Mały tulipanek, Zając, Krokodyl, Żabki i bocian, Skacze drogą zając i inne
Inne:
• Dzień Dentysty – spotkanie ze stomatologiem
• Dzień Kobiet
• Dzień Matematyki
• Przedstawienie na powitanie Wiosny pt. Zielona Wiosenka

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA MARZEC

GRUPA PSZCZÓŁKI

Nauczyciel: Arleta Chrobak
Miesiąc: marzec

TYDZIEŃ I Zielony kącik w przedszkolu

1. Zakładamy zielony kącik
2. Dbamy o nasz zielony kącik
3. Cebulka i szczypiorek
4. Zielono w kąciku
5. W kąciku przyrody

TYDZIEŃ II W ogródku

1. Poznajemy pracę ogrodnika
2. Wiosenne prace w ogrodzie
3. Grządki w ogródku
4. W zaczarowanym ogrodzie
5. Jak koza ogrodnikiem została

TYDZIEŃ III Czekamy na wiosnę

1. W marcu jak w garncu
2. Żegnamy bałwanki
3. Chowamy zimowe ubrania
4. Marcowe niebo
5. Wiosna tuż-tuż

TYDZIEŃ IV Wiosna, wiosenka

1. Przebiśnieg zwiastuje wiosnę
2. Wiosna, wiosenka
3. Oznaki wiosny
4. Wiosenne kolory
5. Już wiosna

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA MARZEC

GRUPA BIEDRONKI

Nauczyciel: mgr Katarzyna Saniawa
Miesiąc: marzec

CELE:

– Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt egzotycznych
– Rozbudzanie zainteresowań dzieci i wzbogacenie ich wiadomości z zakresu prehistorii,
– Zapoznanie dzieci z nadchodząca porą roku – wiosna.
– Poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi
– Rozwijanie umiejętności liczenia do 5.
– Kształtowanie umiejętności społecznych - współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych.

BLOKI TEMATYCZNE

➢ Były sobie dinozaury, Poznajemy zwierzęta, Wiosna tuż tuż, Nadeszła Wiosna,Wielkanoc
WIERSZ
➢ Słoneczko, słoneczko bardzo Cię prosimy- grzej mocno, grzej mocno niech znikną ślady zimy.
➢ Rysujemy koło, koło i je poprawiamy. Kreseczki, promyczki i słoneczko mamy.

PIOSENKI i ZABAWY

➢ Stoi Wiosenka, Wiosno, wiosno witam Cię
➢ Na łące bocian przystanął
➢ Dżunga, dżungla
➢ Zielona Wiosenka
➢ Skacze drogą zając, skacze pomalutku

KARTKA Z KALENDARZA

➢ Dzień Matematyki
➢ Warsztaty przyrodniczo-wielkanocne
➢ Powitanie Wiosny

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA LUTY

GRUPA WRÓBELKI

Nauczyciel: mgr Magdalena Stanek
Miesiąc: luty

Cele główne:

• zapoznanie z literą: g, w, p – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
• rozwijanie mowy,
• poznawanie nazw dni tygodnia,
• poznawanie nazw miesięcy,
• rozwijanie umiejętności wycinania,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• umuzykalnianie dzieci,
• zachęcanie do zakładania hodowli roślin i obserwowanie ich wzrostu,
• rozwijanie umiejętności dodawania,
• zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,
• rozwijanie aktywności twórczej,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• utrwalanie poznanych liter.

Bloki tematyczne:

• Zabawy na śniegu.
• Tak mija nam czas.
• Nie jesteśmy sami w kosmosie.

Wiersze i opowiadania:

• Beręsewicz P., „Zimowe dni”,
• Kraszewski S., „Troje dzieci na sankach”, „Strażnik czasu”, „Ufoludki w kurniku”,
• Łochocka H., „Zjeżdżamy z górki”,”Ślizgamy się”,
• Porazińska J., „Baśń o dwunastu braciach”,

Piosenki:

• „Kosmiczny sen”,
• „Ojciec Wirgiliusz”,
• „Szybko mija czas”,
• „Zimowe zabawy”,

Zabawy:

• „Przyjdzie do mnie litera...”,
• „Czarodziejski zamek”,
• „U zegarmistrza”,
• „Kwiatek rośnie”,
• „Spacer po księżycu” i inne

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA  LUTY

GRUPA MOTYLE

Wychowawca: Dolińska Urszula, Kierpiec Magdalena
Miesiąc: luty

Cele:

• Zapoznanie z literą ,,g”, ,,w”, ,,p”: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• Rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności współdziałania w zespole
• Wprowadzenie dodawania jako przybywania
• Rozwijanie sprawności fizycznej
• Poznawanie pracy zegarmistrza
• Zachęcanie do hodowania roślin
• Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8
• Próby zrozumienia pojęć: przyszłość, teraźniejszość, przyszłość
• Rozwijanie umiejętności odejmowania
• Rozwijanie słuchu fonematycznego

Bloki tematyczne:

• I Zimowe zabawy
• II Tak mija nam czas
• III Czy jesteśmy sami w kosmosie?

Piosenki:

,,Buch w śnieżnych puch”, ,,W zegarze mieszka czas”, ,, Kołyszemy się”, ,,Ufoludki”

Zabawy:

,,Saneczki”, ,, Wirujące płatki śniegu”, ,,Zegar bije..”, ,, Tańcz i stop” , ,,Start rakiety” i inne.

Inne:

• Bal karnawałowy
• Walentynki
• Dzień kota

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA LUTY

GRUPA PSZCZÓŁKI

Nauczyciel: Arleta Chrobak
Miesiąc: luty

TYDZIEŃ I Zimowe zabawy

1. Zimowe zabawy
2. Lubimy cię, zimo!
3. Zimowy sprzęt sportowy
4. Zimo, baw się z nami!
5. Nasze zabawy są bezpieczne

TYDZIEŃ II Czas na bal!

1. Przygotowania do balu
2. Bal maskowy
3. Balony i baloniki
4. Karnawałowe ozdoby
5. W karnawale same bale

TYDZIEŃ III U fryzjera

1. Loczki, koki, warkoczyki
2. Co robi fryzjer?
3. Co jest potrzebne do pracy fryzjerowi?
4. Czary u fryzjera
5. Grzebień i szczotka

TYDZIEŃ IV Znamy różne sklepy

1. W sklepie
2. Znamy różne sklepy
3. Zakupy w sklepie
4. Towary w sklepie
5. W dużym sklepie


Piosenka „Zima, zima, zima”

1. Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

2. Zasypane drogi – w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

3. Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Piosenka „Taki spacer to jest gratka”

1. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
To łopianom się kłaniamy.
Ja do wróbla: witaj, ćwierkam,
Babcia gra z ważkami w berka.

Ref: Taki spacer to jest gratka
I dla babci i dla dziadka. x2

2. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
to za ogon wiatr chwytamy.
Ja deszcz łap, cap! W kaptur łapię,
Dziadek psa za uchem drapie.

Ref: Taki spacer… x2

3. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
To na szczyty się wspinamy.
Ja do tęczy: hop, hop! Wołam,
Znowu słońce dookoła!

Ref: Taki spacer… x2

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA LUTY

GRUPA BIEDRONKI 

Nauczyciel: mgr Katarzyna Saniawa
Miesiąc: luty

CELE:

– Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienia się w miejscach niedozwolonych
– Rozpoznawanie rytmów np. w klockach, mozaice geometrycznej
– Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy
– Poznanie z porami dnia rano, południe, popołudnie, wieczór i noc
– Poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego
– Zapoznanie z zawodem kosmonauty, astronoma

BLOKI TEMATYCZNE:

➢ Zabawy na śniegu, Tak mija nam czas, Poznajemy kosmos

WIERSZ:

➢ Ćwiczenia logorytmiczne: Hop, hop, hop przed siebie krok, dwa kroki do tyłu i obrót w bok

PIOSENKI i ZABAWY:

➢ Trala la la już miesiące każdy zna
➢ Ta Dorotka
➢ My jesteśmy ufoludki
➢ Zabawy ruchowe przy muzyce: Śniegowe bałwanki, Wirujące śnieżynki, Mały czarny pingwin i inne...

KARTKA Z KALENDARZA:

➢ Dzień pizzy 8.02.2021
➢ Zabawa karnawałowa 10.02.2021
➢ Walentynki 15.02.2021

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA STYCZEŃ

GRUPA WRÓBELKI

Nauczyciel: mgr Magdalena Stanek
Miesiąc: styczeń

Cele główne:

• zapoznanie z literą: s, n, b – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
• rozwijanie mowy
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie sprawności manualnych,
• zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7,
• zapoznanie ze znakami: równości, mniejszości, większości,
• tworzenie zbiorów na podstawie podanych cech,
• prezentowanie swoich umiejętności,
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• utrwalanie poznanych liter.

Bloki tematyczne:

• W świecie baśni.
• Pamiętajmy o zwierzętach.
• Babcia i dziadek.

Wiersze i opowiadania:

• Chotomska W., „Kwiaty dla dziadka”
• Kobryńczuk F, „Leśne ścieżki”
• Nosalski A., „O dwunastu braciach”
• Onichimowska A., „Dzień Babci i Dziadka”
• Zdzitkowicka H., „Czubaty gość z Północy”

Piosenki:

• „Baśniowi przyjaciele”
• „Ptasi bar”
• „Kolega dziadek”
• „Babciu, droga babciu”
• „Wesoła babcia”

Zabawy:

• „Krasnoludki i wielkoludy”
• „Czarodziejski zamek”
• „Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy”
• „Skradający się lis”
• „Dziadek i wnuk” i inne

GRUPA BIEDRONKI

                                                                             

Nauczyciel: mgr Katarzyna Saniawa
Miesiąc: styczeń

CELE:

– Utrwalenie znajomości popularnych bajek i baśni dla dzieci
– Rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami.
– Uświadomienie konieczności niesienie pomocy ptakom zimą
– Usprawnianie grafomotoryki
– Uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku do osób starszych
– Przyzwyczajanie do kulturalnego zachowania się wobec swoich dziadków i osób starszych
– Rozwijanie ekspresji ruchowej i muzycznej
– Utrwalanie przeliczania do 5.

BLOKI TEMATYCZNE

W świecie baśni, Dokarmiamy ptaki, Moja babcia i mój dziadek

WIERSZ

➢ Wiersze dla Babci i Dziadka

PIOSENKI i ZABAWY

➢ Babciu Droga Babciu
➢ Riki tan
➢ Babcia moja la la lala
➢ Zabawy ruchowe przy muzyce: Idzie smok, Zimowe zaprzęgi, Zimowa rozruszanka, Bałwankowa rodzinka, Zimowa poleczka

KARTKA Z KALENDARZA

➢ Dzień Babci i Dziadka

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA GRUDZIEŃ

GRUPA WRÓBELKI

Nauczyciel: mgr Magdalena Stanek
Miesiąc: grudzień

Cele główne:
• zapoznanie z literą: l, y, r – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0, 6,
• rozwijanie aktywności twórczej,
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
• zapoznanie z instrumentem perkusyjnym- trójkątem,
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• rozwijanie słuchu fonematycznego.

Bloki tematyczne:
• Co robimy w wolnym czasie?
• To już zima.
• Święta tuż- tuż.

Wiersze i opowiadania:
• A. Galica, „Komu potrzebne jest Boże Narodzenie”
• D. Gellner, „Pada śnieg”, „Prezent dla Mikołaja”
• L. Łącz, „Choinkowy pajac”
• A. Nosalski, „O dwunastu braciach”
• M. Strękowska- Zaręba, „Bajka o prawdziwym skarbie”, „Tajemnica świątecznego lasu”

Piosenki:
• „Czy Mikołaj przyjdzie do nas”.
• „Zima”
• „Świąteczne życzenia”

Zabawy:
• „Grająca choinka”
• „Łańcuchy choinkowe”
• „Pary bombek”
• „Rozmowy paluszków” i inne.

 

GRUPA IV MOTYLE

WYCHOWAWCA: Dolińska Urszula, Kierpiec Magdalena

MIESIĄC: Grudzień  

CELE:
• Zapoznanie z literą ,,l’’: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• Rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną
• Rozwijanie umiejętności liczenia
• Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
• Wspomaganie rozwoju emocjonalnego
• Zapoznanie z literą ,,y”: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• Rozwijanie orientacji przestrzennej
• Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu
• Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0
• Poznawanie wybranych drzew iglastych
• Zapoznanie z literą ,,r”: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• Zapoznanie z wyglądem świątecznego stołu
• Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6
• Rozwijanie sprawności fizycznej

BLOKI TEMATYCZNE:
• I Co robić w tak smutny czas?
• II Nadeszła zima
• III Święta tuż – tuż

PIOSENKI: ,,Spiesz się Mikołaju”, ,,Grudzień”, ,,Zima biała”, ,,Choinkowe całusy”,

ZABAWY: ,,Zimowa rozruszanka’’, ,,Bałwankowa rodzina”, ,,Zimowa poleczka”, ,,Pada, pada, śnieg’’, ,, Pingwinek”, ,, Bałwanek”, ,,Mała śnieżka”

INNE:
• Dzień Górnika
• Dzień Świętego Mikołaja
• Dzień Guzika
• Powitanie Zimy

 

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA LISTOPAD

GRUPA  V WRÓBELKI

Nauczyciel: mgr Magdalena Stanek
Miesiąc: listopad

Cele główne:
• rozpoznawanie i nazywanie domów zwierząt,
• zapoznanie z literą: i, t, d, k – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
• zapoznanie z figurą geometryczną- trójkątem, prostokątem,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
• uświadamianie dzieciom ich praw,
• zapoznanie z pracą farmaceuty,
• rozwijanie słuchu fonematycznego.

Bloki tematyczne:
• Domy i domki.
• Urządzenia elektryczne.
• Pada deszcz.
• Zdrowie naszym skarbem.
Wiersze i opowiadania:
• D. Baścik- Kołek, „Rozmowa ze starszym bratem”
• M. Brykczyński, „O prawach dziecka”
• W. Chotomska, „Lodówka”
• B. Forma, „Myj zęby”
• S. Karaszewski, „Wędrówka kropelki wody”
• J. Koczanowska, „Listopad”, „Gimnastyka”, „Katar”
• L. Łącz, „Zdrowe odżywianie”
• A. Nosalski, „ O dwunastu braciach” (fragment)
• M. Szyszko, „Odkurzacz”
• A. Widzowska, „Małe cuda”

Piosenki:
• „Rodzinka pór roku”.
• „Domowe urządzenia”
• „Taniec w deszczu”
• „Uśmiechnij się do sera”

Zabawy:
• „Warzywno- owocowa sałatka witaminowa”
• „Zdrowy Taniec”
• „Ręce prosto...”
• „Kto szybciej dookoła”
• „Kogo nie ma” i inne.


GRUPA IV MOTYLE

WYCHOWAWCA: Kierpiec Magdalena, Dolińska Urszula
MIESIĄC: Listopad

CELE:
zapoznanie z różnymi rodzajami budynków i ich budową;
nazywanie pomieszczeń w domu/mieszkaniu, określanie ich funkcji;
zapoznanie z urządzeniami elektrycznymi, ich zastosowaniem i zasadami bezpiecznego ich używania;
rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych oraz sprawności fizycznych;
kształtowanie umiejętności rozpoznawania cech charakterystycznych określonych pór roku (późna jesień);
zapoznanie z literą: i, t, d, k – małą, wielką, drukowaną i pisaną;
rozwijanie sprawności manualnej;
zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5, rozwijanie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach;
zapoznanie z figurami geometrycznymi: trójkąt, prostokąt – poznawanie ich cech;
rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
rozwijanie poczucia rytmu

BLOKI TEMATYCZNE:
I Domy i domki
II Urządzenia elektryczne
III A deszcz pada i pada…
IV Zdrowie naszym skarbem

PIOSENKI: Symbole Polski, Domowe sprzęty elektryczne, Dola parasola, Ser z malinami, Wieje, wieje wiatr, Misiowa zabawa
ZABAWY: Miś, Misiu, misiu wskocz kratki, Skaczemy przez kałuże, Sylabowe imię, Gimnastyka, Siedmiokroczek
INNE:
DZIEŃ POSTACI Z BAJEK,
DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI,
DZIEŃ PRAW DZIECKA,
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA,
ANDRZEJKI,
WIERSZE, ZAGADKI, INNE…

GRUPA II BIEDRONKI

Nauczyciele: mgr Katarzyna Saniawa

CELE:
– Zapoznanie z nazwami poszczególnych pomieszczeń znajdujących się w mieszkaniu
– Zapoznanie z urządzeniami elektrycznymi
– Rozwijanie sprawności manualnych
– Porównywanie liczebności zbiorów
– Zapoznanie ze sposobem ubierania się na spacer
– Kształtownie nawków zdrowego odżywiania
– Rozwijanie umiejętności liczenia

BLOKI TEMATYCZNE:
Domy i domki , Urządzenia elektryczne, A deszcz pada i pada..., Dbamy o zdrowie

WIERSZ:
➢ Utrwalenie wierszy na Dzień Pasowania

PIOSENKI i ZABAWY:
➢ Praczki , Grozik, Pan Listopad gra na basie
➢ Błyskawica-grzmot, Idzie wąż, Ojciec Wirgiliusz, Idzie, idzie jeż, Na dywanie siedzi jeż
➢ masażyki relaksacyjne, gimnastyka buzi i języka

KARTKA Z KALENDARZA:
➢ Dzień Jeża ( 9 listopad)
➢ Pasowanie na Przedszkolaka ( 18 listopad)
➢ Dzień Pluszowego Misia (25 listopad)
➢ Zabawa Andrzejkowa ( 30 listopad)

 

PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA PAŹDZIERNIK

GRUPA V WRÓBELKI

Nauczyciel: mgr Magdalena Stanek
Miesiąc: październik

Cele główne:
• zapoznanie z owocami z polskich sadów,
• zapoznanie z literą: o, a, m, e – małą i wielką, drukowaną i pisaną,
• umuzykalnianie dzieci,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb: 1, 2, 3, 4
• rozwijanie sprawności manualnej,
• rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
• zapoznanie z figurą geometryczną- kwadratem,
• zapoznanie z historią własnej rodziny,
• rozwijanie słuchu fonematycznego.

Bloki tematyczne:
• Jesienią w sadzie.
• Warzywa znane i lubiane.
• Moja rodzina.
• Zwierzęta domowe.

Wiersze i opowiadania:
• R. M. Groński, „Bardzo zajęte psy”
• I. Landau, „Wiersz dla mamy”
• A. Nosalski, „ O dwunastu braciach” (fragment)
• A. Onichimowska, „Rodzinka”
• J. Papuzińska, „Agnieszka opowiada bajkę”
• M. Strękowska-Zaremba, „A jak Atlas”, „E jak egoista”
• M. Terlikowska, „Zapasy”

Piosenki:
• „W sadzie jesienią”
• „Idą witaminki”
• „Moja rodzina”
• „Popatrzcie na jamniczka”

Zabawy:
• „Do koła tańczymy”
• „Poszedłem do sklepu...”
• „Sałatka jarzynowa”
• „Gąsienice Basi”
• „Jeżyk” i inne.

GRUPA IV MOTYLE

Nauczyciele: Dolińska Urszula, Kierpiec Magdalena
Miesiąc: październik

CELE:
• Rozpoznawanie i nazywanie drzew owocowych oraz owoców; zapoznanie z wyglądem sklepu
z owocami
• Zapoznanie z literą ,,o’’: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• Zapoznanie z zapisem cyfrowym 1 i 2
• Klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenie
• Rozpoznawanie i nazywanie warzyw
• Zapoznanie z literą ,,a”: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• Zapoznanie z literą ,,m” : małą i wielką, drukowaną i pisaną
• Rozwijanie zainteresowania pracą rodziców
• Zapoznanie z literą ,,e” : małą i wielką, drukowaną i pisaną
• Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
• Zapoznanie z zapisem cyfrowym 3 i 4

BLOKI TEMATYCZNE:
• I Jesień w sadzie
• II Jesień na działce
• III Nasze rodziny
• IV Nasi domowi ulubieńcy

PIOSENKI: Pomidorek, Urodziny marchewki, Maszerują przedszkolaki, Popatrzcie na jamniczka, Sąsiadeczko wiewióreczko,

ZABAWY: Małe czerwone jabłuszko; Sałatka owocowa; Kasztanki; Idzie, idzie jeż; Wiewiórki do dziupli;

INNE:
• Dzień dziewczynek
• Dzień mycia rąk
• Wiersze, zagadki i inne…


GRUPA II BIEDRONKI

Nauczyciel: mgr Katarzyna Saniawa
Miesiąc: październik

CELE:
– Zapoznanie z jesiennymi owocami
– Zapoznanie z warzywami
– Rozwijanie umiejętności liczenia
– Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
– Rozwijanie umiejętności wokalnych

BLOKI TEMATYCZNE
Jesień w sadzie, Kolorowe warzywa, Nasze rodziny, Domowi ulubieńcy

WIERSZ
➢ Wpadła gruszka do fartuszka, a do tego dwa jabłuszka.
Lecz śliweczka wpaść nie chciała, była jeszcze niedojrzała.

➢ Wszystkie warzywa są zdrowe, witaminy mają w sobie!

PIOSENKI i ZABAWY
➢ Nikt w przedszkolu się nie nudzi,
➢ Popatrzcie na jamniczka,
➢ Kolorowe listki,
➢ Stonoga, Idzie wąż, Stoi różyczka, Wiewiórki do dziupli i inne...
➢ masażyki relaksacyjne, gimnastyka buzi i języka

KARTKA Z KALENDARZA
➢ Światowy Dzień Zwierząt ( 5 październik)
➢ Światowy Dzień Mycia Rąk ( 15 październik )


PLAN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH W GRUPIE „PSZCZÓŁKI”

NA WRZESIEŃ 

TYDZIEŃ I - Moje przedszkole

  1. 1.      Nasza sala
  2. 2.       W przedszkolu
  3. 3.       W szatni
  4. 4.       W łazience
  5. 5.       W ogrodzie

 TYDZIEŃ II - Jestem przedszkolakiem

  1. 1.       Kodeks przedszkolaka
  2. 2.       Znamy magiczne słowa
  3. 3.       Dzielne przedszkolaki
  4. 4.       Dbamy o prządek
  5. 5.       Umiemy się przywitać i pożegnać

 TYDZIEŃ III - Wspólne zabawy

  1. 1.       Nasze zabawki
  2. 2.       Budujemy z klocków
  3. 3.       Jeże i misie – małe, średnie, duże
  4. 4.       Piłki i piłeczki
  5. 5.       Wesołe zabawy

 TYDZIEŃ IV - Na ulicy

  1. 1.       Na ulicy
  2. 2.       Bezpieczny przedszkolak
  3. 3.       Znaki drogowe
  4. 4.       Sygnalizator świetlny
  5. 5.       Odgłosy ulicy

 

Piosenka „Bo w przedszkolu”

1.       Budzik rano woła mnie:

- Dzyń, dzyń, dzyń, nowy dzień!

Niecierpliwie tupie but:

- Ruszać czas, tup, tup!

Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza pani,

Już od progu z uśmiechem nas wita.

Z nami śpiewa i z nami się bawi,

I o wszystko ją można zapytać.

2.       - Do przedszkola spiesz się, spiesz,

Hau, hau, hau! – prosi pies.

Kotek mruczy: - Ja bym chciał

Z tobą iść miau, miau.

Ref. Bo w przedszkolu…

Fragment wiersza D. Gellner „Światła sygnalizatora”

Idą dzieci, idą dzieci,

a nad jezdnią sygnał świeci.

Mam czerwone wielkie oko,

mam buzię jak mak,

gdy pokażę się nad jezdnią,

wołam do was tak:

 

Uwaga! Czerwone światło!

Stój! O wypadek łatwo!  

Mam zielone piękne oko, 

zielone jak liść.

Gdy się zazielenię w górze, 

to możecie iść. 

Zielone światło, zielone!

Przechodźcie na druga stronę.

(…)


Miesięczny Plan Pracy

Grupa: V „Wróbelki”
Nauczyciel: mgr Magdalena Stanek
Miesiąc: wrzesień

Cele główne:
• umuzykalnianie, rozwijanie poczucia rytmu i inwencji twórczej,
• podawanie wiadomości na swój temat,
• rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą,
• rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,
• rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych,
• rozwijanie umiejętności liczenia,
• zapoznanie z zasadami ruchu drogowego,
• zapoznanie z nazwą aktualnego miesiąca,
• rozwijanie słuchu fonematycznego.

Bloki tematyczne:
• To ja.
• Nasza grupa.
• Nasz kontakt z techniką.
• Poznajemy przyrodę.

Wiersze:
• M. Barańska „ Twoje ciało, moje ciało”
• A. Galica „Grzeczne słówka”
• D. Gellner „Muszelki”
• J. Koczanowska „Przejście przez ulicę”
• E. Stadtmüller „Kto to?”
• L. Łącz „ Pogodna jesień”

Piosenki:
• „Zmysły”
• „Znowu w przedszkolu”
• „Ruch uliczny”
• „Idzie jesień poprzez świat”

Zabawy:
• „Nogi stonogi”
• „Gąsienice Basi”
• „Jeżyk”
• „Wiatr, powódź, słońce”
• „Dotknij i wróć” i inne...


Oddział IV MOTYLE

WYCHOWAWCA: Dolińska Urszula, Kierpiec Magdalena
MIESIĄC: Wrzesień

CELE:
• Tworzenie atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci w przedszkolu;
• Zachęcanie do zgodnego współdziałania;
• Rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni, zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi;
• Budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi;
• Przybliżenie środowiska przyrodniczego jakim jest las/park;
• Rozwijanie orientacji przestrzennej.

BLOKI TEMATYCZNE:
• I., II. Przedszkole – drugi dom,
• III. Uliczne sygnały,
• IV. Jesień w lesie

PIOSENKI: Do przedszkola, Pięć zmysłów, Jestem przedszkolakiem, Uwaga – czerwone światło, Leśna muzyka.

ZABAWY: Na powitanie wszyscy razem, Spacerkiem po sali, Krąży koło, Geometryczny wąż, Małe czerwone jabłuszko, Wiewióreczka mała, Jesienny taniec i inne…

INNE:
• Dzień Kropki,
• Dzień Przedszkolaka,
• Powitanie Jesieni,
• Dzień Chłopaka,
• Wiersze, zagadki i inne…
 

GRUPA II BIEDRONKI

Nauczyciele: mgr Katarzyna Saniawa
Miesiąc: wrzesień

CELE:
– Adaptacja dzieci do przedszkola
– Zapoznanie z kącikami zainteresowań, omówienie sposobu korzystania z nich
– Rozwijanie umiejętności wokalnych
– Rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów
– Rozwijanie sprawności manualnej
– Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie trzech.

BLOKI TEMATYCZNE
Pierwszy raz w przedszkolu, Jestem przedszkolakiem, Bezpieczne ulice, Nadeszła jesień
WIERSZ
➢ Znam trzy czarodziejskie słowa : proszę, przepraszam, dziękuje.
Gdy jest potrzeba zawsze je stosuję.
➢ Zabaweczki, zabaweczki odkładamy na półeczki
➢ Tu mam głowę, kto mi powie,
ile jest włosów na głowie?
Tu mam oczka do mrugania a tu uszy do słuchania

PIOSENKI i ZABAWY
,,Idą dzieci polną drużką” , ,,Tu paluszek”, ,,Stary Tygrys”, ,,Rączki robią klap, klap” ,, Jedzie pociąg” i inne, masażyki relaksacyjne

KARTKA Z KALENDARZA
➢ Dzień Kropki ( 15 września )
➢ Dzień Przedszkolaka (21 września)